Internationalisering: HEWI richt filiaal op in de VS

HEWI-bedrijfsgebouw in Bad Arolsen

Serie 477/801

In het kader van de internationalisering heeft HEWI in november 2016 een dochteronderneming in de VS opgericht. De Amerikaanse markt biedt een enorm groeipotentieel voor HEWI. Met name op het gebied van toegankelijkheid is de markt zeer ver gevorderd, maar met stigmatiserende producten.

HEWI biedt totaaloplossingen die door iedereen in gelijke mate gebruikt kunnen worden. Als marktleider in de barrièrevrije sector overtuigt HEWI met hoogwaardige en designgerichte oplossingen. De producten staan voor een lange levensduur: Hoogwaardige materialen, hun precieze verwerking en technische know-how maken een duurzame kwaliteit mogelijk. HEWI biedt tientallen jaren ervaring op het gebied van kunststoftechnologie. HEWI produceert al sinds 1929 kunststofproducten in de eigen fabriek in Mengeringhausen en staat daarmee voor de kunst van engineering made in Germany. Ook in de VS maakt HEWI aanspraak op functionaliteit en een uitstekend design.

De Noord-Amerikaanse markt wordt sinds januari 2017 actief bediend door de dochteronderneming HEWI Inc. De verkoopactiviteiten zullen in eerste instantie gericht zijn op de zorg- en gezondheidsmarkt en de hotelsector. HEWI biedt systeemoplossingen die voldoen aan de American Standard for Accessible Construction (ADA). Om de producten en oplossingen op de markt te brengen, vertrouwt HEWI Inc. op de bestaande, langdurige samenwerking met haar handelspartner Häfele. De expertise van HEWI op het gebied van toegankelijkheid en het hoge niveau van kunststofcompetentie, de specifieke branchekennis en -ervaring van Häfele en het gemeenschappelijke doel van intelligente oplossingen en uitstekende klantenservice maken de bedrijven tot perfecte partners

ANDERE TOPICS